.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 5 برابری خرید کلزا در مازندران
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه دو کشور گفت: امسال بیش از پنج برابر سال گذشته در منطقه دو خرید کلزا خواهیم داشت.

به گزارش شمال نیوز، سیدمحمد جعفری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال بیش از پنج برابر سال گذشته در منطقه دو خرید کلزا خواهیم داشت و امیدواریم که به توسعه کشت این محصول در سال آینده کمک کند. 

وی با بیان اینکه بخش زیادی از نیاز گندم مازندران از خارج استان تامین می‌شود، افزود: با کمک دستگاه‌های نظارتی در سال 95 به بهترین عملکرد در حوزه گندم، آرد و نان دست پیدا کردیم. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه دو کشور، گندم داخلی را دارای کیفیت مناسب ارزیابی کرد و گفت: گندم تولید داخلی کمترین مشکلات را در کیفیت تولید آرد داشته است و این به دلیل تلاش شبانه‌روزی تولیدکنندگان و دستگاه‌های نظارتی بود. 

جعفری به مشکل گندم‌های جوانه زده اشاره و تصریح کرد: این مشکل با کمک دانشگاه علوم پزشکی تا حدود زیادی برطرف شد. 

وی به خودکفایی تولید گندم در کشور اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به خودکفایی گندم باید برای تولید آرد از گندم داخلی استفاده شود اما برخی‌ها به دنبال ایجاد فضایی هستند تا گندم داخلی را بی‌کیفیت نشان دهند تا منافع خود را در واردات گندم تامین کنند. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه دو کشور مهم‌ترین مشکل تولید آرد از گندم داخلی را ایجاد سستی در خمیر نانوایی‌ها دانست و اظهار کرد: در این خصوص نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی توانستیم مجوز استفاده از بهبود دهنده‌ها را برای تولید آرد کیفی به کارخانه‌های آرد بدهیم. 

جعفری با بیان اینکه مشکل اصلی نانوایی‌ها سستی آرد در تولید خمیر آن است، اظهار کرد: امسال برای واردات گندم از گلستان هیچ محدودیتی در نظر نگرفته‌ایم تا بتوانیم با گندم با کیفیت این استان آرد مناسبی جهت کاهش سستی خمیر نان نانوایی‌ها داشته باشیم. 

وی افزود: برای تقویت تولید کارخانجات آرد استان بیش از 90 درصد گندم مورد نیاز را از استان گلستان وارد کردیم. 

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه دو کشور با تاکید بر نگهداری درست گندم، خاطرنشان کرد: باید امسال با همین گندم تولید داخل آرد تولید کنیم و لذا نگهداری و ذخیرسازی آن در سیلوها و انبارهای سطح استان بسیار حائز اهمیت است. 

جعفری به مقدار ذخیره‌سازی گندم کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 7 میلیون تن گندم ذخیره‌سازی شده است و جالب آنکه تا به الان یک میلیون تن نیز خریداری شده و درصدد خریداری 10 میلیون تن گندم در سال جاری خواهیم بود. 

وی خواسته کارخانجات آرد استان را در استفاده از بهبود دهنده‌ها منطقی دانست و بیان کرد: در حوزه تامین نیاز کارخانجات برای استفاده از بهبود دهنده‌ها باید فعالیت علمی صورت گیرد که مورد تایید دستگاه‌های نظارتی باشد، هرچند این مهم سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و تا حد زیادی انتظار تولیدکنندگان آرد استان برآورده شد. 

جعفری ادامه داد: برای اولین بار نانوایی‌های استان را شناسنامه‌دار کردیم که بیش از 70 درصد آن‌ها درجه 3 و 4 هستند. 

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها باید اقتصادی شوند، اظهار کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که نانوایی‌ها بتوانند از ویتامین ث استفاده کنند تا جلوی سستی آرد را بگیرند. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه دو کشور با بیان اینکه مازندران در ساختار سخت افزاری کارخانجات آرد رتبه دو کشور را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت 60 هزار تنی گندم در استان در حال ساخت است و 20 هزار تن آن تاکنون ایجاد شده است. 

جعفری اضافه کرد: تا پایان مردادماه گندم در انبارها و سیلوهای استان ذخیره شده است. 

وی در پایان با بیان اینکه تولید 38 درصدی از ظرفیت کل کارخانجات مناسب استان نیست، گفت: کارخانجات آرد باید با استفاده از روش‌های نوین و تولید آرد کیفی به دنبال بازارهای بین‌المللی باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.246 seconds.